Emile-en-Defny-reizen-naar-NewYork-en-SanFransisco.reismee.nl

Maandag 29 augustus 2016

Na een goed ontbijt zijn we , deze keer niet met de metro maar met de bus, bus Q102 om helemaal precies te zijn, op pad gegaan. Na ongeveer 15 haltes waren we waar we moesten zijn: Roosevelt Island.

Bij de bushalte zagen we trouwens een oudere broeder van ons staan met 3 tijdschriften. Hij hield ze alle 3 vast en wachtte tot voorbijgangers er 1 namen. Hij sprak niemand aan, hij hield ze gewoon vast. We hebben kort met hem gesproken en hij heeft ons de goede bushalte aangewezen. Hij zat waarschijnlijk in het Spaanse veld.

Roosevelt Island is een smal eiland in New York's East River. Het ligt tussen het eiland Manhattan in het westen en de wijk Queens op Long Island in het oosten, en is onderdeel van de stad van Manhattan. Je hebt vanaf het eiland een mooi zicht op de skyline van Manhatten. Onder andere zie je dan het gebouw van VN maar ook heb je een mooi zicht op de Queensborobridge.

Na een korte wandeling op dit eiland en genieten van het mooie uitzicht hebben we een korte break genomen bij de Starbucks (het is tenslotte vakantie he?) en daarna hebben we vanaf het eiland met de Roosevelt Island Tramwayde kabelbaan, (die je op wintersport altijd ziet maar dan een tikkie groter zeg maar) genomen en waren we ,samen met 50 andere personen, binnen 4 minuten in Manhatten.

In Manhatten aangekomen hebben we wat gebouwen bekeken en ik natuurlijk wat foto's gemaakt (want ik heb er nog lang niet genoeg genomen!) en daarna hebben we de metro gepakt want het plan was om naar de Macy's te gaan. Macy’s in New York is het grootste warenhuis van de stad. Het bedekt het hele blok op Herald Square en heeft elf verdiepingen.

Daar aangekomen hebben we eerst een lichte lunch genuttigd bij de BurgerKing. Die zit zeg maar in de kelder net onder de Macy's. Ik heb nog wat kleingeld gegeven aan een dakloze meneer (Ik denk dat hij ongeveer 55 jaar was ) die bij de Metroingang zat, net naast de ingang van de BK en toen ik wegliep, (nadat ik het geld had gegeven zei hij God bless you tegen mij. Ik vroeg of hij in God geloofde en zo kwamen we even kort in gesprek. Ik vroeg hoe het kwam dat hij dakloos was geworden en hij vertelde dat hij een maand geleden beroofd was. Hij sliep bij de daklozen opvang en af en toe zit hij een hele dag bij deze metro en vraagt hij voorbijgangers om geld. Ik vertelde hem dat ik geloof dat God binnenkort alle problemen gaat oplossen van de mensheid en aan het eind van het gesprek heb ik hem ons JW visitekaartje gegeven.

Daarna dus naar de Macy's en wat een groot constrast met de dakloze zeg. Alles is megagroot, megaduur en er werken we duizend mensen denk ik. Vooral op de parfumafdeling. Het is net al de bijenkorf zeg maar. Ze vragen of je wat parfum of aftershave wilt testen. We hebben wat rondgekeken in dit superwarenhuis maar ook effe gebruik gemaakt van het toilet. We konden nog op de foto met de acteurs van de wereldberoemde tvserie Friends maar we hebben gekozen om gezellig samen op de foto te gaan Defny en ik.

Na dit bezoek aan het warenhuis hebben we even op het pleintje erovoor gezeten aan een tafeltje. Dat zie je in New York op veel plekken. Gewoon, midden in de stad tussen, de gebouwen, een plekje met 20 of 25 tafeltjes en stoeltjes waar iedereen gewoon even relaxed kan zitten. Na deze break zijn we naar het Empire State Building gelopen en heb ik vanaf de grond een foto/film gemaakt.

Daarna met de metro effe naar het hotel gegaan. Wist je trouwens dat er 172 ongelukken per jaar in de metro in New York gebeuren en dat er in 2015 50 personen dit helaas niet hebben overleeft.? Wist ik ook niet trouwens hoor en daarom is het zo belangrijk om op de metrostations achter de gele streep te wachten.

Het avondeten van vandaag was deze keer echt top. Via een boekje van New York en internet hebben we het beste grillrestaurant van New York gevonden: John Brown Barbecue. Het was inderdaad echt heel lekker. We hebben 12 spareribs besteld en het was meer dan genoeg zeg maar. Het zijn niet de spareribs zoals we in Nederland eten. Nee aan deze spareribs zit echt vlees!

Daarna hebben we de avond afgesloten in het Bryant Park. We hebben een drankje gekocht en genoten van de rust van het park (om ons heen de voorbijrazende auto's, tourbusssen, toeterende gele taxi's) en lekker gezeten. Deze keer was het gazon open voor het publiek. (afgelopen zondag mocht je er niet op, het gras was aan t rusten).

Heel veel mensen zaten gezellig op het gazon. Echt gaaf, zo savonds laat dat er nog zo veel mensen in dit mooie park zijn. Echt heel anders als het Zuiderpark!

Morgen al weer onze laatste hele dag in New York. Woensdag vertrekken we naar een ander hotel, vlak bij de luchthaven van Newark want donderdag vliegen we naar San Fransico. Das trouwens maar 6 uur vliegen maar het voordeel is dat het 3 uur vroeger is dan in New York dus we winnen er wel tijd mee. (ps het tijdverschil tussen Nederland en New York is 6 uur en dan later. Dus als het in New York 12 uur smiddags is gaan jullie allemaal lekker aan de andijvie of aardappelen om zes uur in de avond.)

Reacties

Reacties

charmybos

Jongens, wat lees ik jullie berichten met enthousiasme, alsof we er zelf bij zijn. Alleen hoeven wij niet heen en weer te rennen en al die drukte om je heen, missen wij ook in onze luie stoel... Ga door met genieten!

Karel de Grote

Super leuke dag weer gehad!! Vooral die foto in Central Perk! Love it!!
Tot morgen ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!