Emile-en-Defny-reizen-naar-NewYork-en-SanFransisco.reismee.nl

Donderdag 8 september 2016

Na het ontbijt hebben we al onze spullen ingepakt en na het uitchecken hebben we even gewacht beneden in de lobby van het hotel. Rond 10 uur was zuster Patricia er met de auto. Zij brengt ons naar ons hotel in Artesia. Een stad op 30 kilometer van het hotel waar we de afgelopen 2 nachten zijn geweest.

Maar (dat wisten we van te voren al maar we proberen het gewoon) daar aangekomen rond 11 uur konden we nog niet inchecken. Samen met Patricia zijn we naar een supergroot en dan bedoel ik dus ook !GROOT! overdekt winkelcentrum gereden in de stad naast Artesia: Downey. Defny en ik gaan hier een paar uurtjes rondhangen/brengen en de zuster gaat naar haar afspraak en daarna brengt ze ons naar ons hotel. En ja hoor! Daar zijn ze weer onze broeders en zusters, (midden in het grote winkelcentrum, tussen de Macy's, de Appleshop, Microsoft, noem maar op): tablewitness. Ze zitten aan een grote tafel waar al onze lectuur op staat uitgestald (zie foto). We hebben een leuk gesprek gehad met zuster Terpstra (inderdaad haar roots liggen in Nederland, haar moeder was 9 toen die naar Nederland kwam dus heeft ze geen Nederlands van haar moeder geleerd) die deze speciale tak van openbaar getuigenis ook doet. Zij vertelde dat ze 6 volle dagen per maand in het winkelcentrum staan/zitten met de tafel. 1 week 3 dagen (achterelkaar, van 9 uur dat het open gaat tot 21:00 uur dat het dicht gaat het winkelcentrum) dan een week niets en dan weer net als de eerste week. En ze vertelde dat ze al 15 jaar op deze wijze getuigenis geven in dit winkelcentrum en ik maar altijd denken dat dat tafelgetuigeniswerk zo nieuw is. Das dus helemaal niet waar. Weer wat geleerd hier in de VS. Afijn we gaan verder. Na deze leuke kennismaking hebben we wat gedronken bij de Starbucks en daarna ging Patricia naar haar afspraak. Defny en ik zijn nog een tijdje blijven hangen wij de Starbucks vanwege de goede WiFi verbinding en daarna zijn we wat gaan eten bij t foodcourt in de hal.

Er was van alles en uiteindelijk viel onze keus op Sarku Japan (een paar dagen terug hadden we zo lekkere, chinese Teranyaki, vandaar!) en bestelde we 1x combo Chicken Teriyaki en een flesje water. T was wel weer oplichterij (vanuit Nederlands oogpunt) want een combo betekende dat als je 1 Teriyakimenu bestelde voor de normale prijs je de 2de (ook Teriyakimenu) voor 4 dollar kreeg. Maar de speciale dagprijs van het menu was 5,89. Ik vroeg dus aan de mevrouw wat het voordeel was van de combo want als ik 2x de dagprijs bestel en een flesje water kwam ik uit op een bedrag wat in totaal slechs 23 cent duurder was. Daar had ze natuurlijk geen antwoord op en ze keek ons glazig aan. We hebben toch maar de combo besteld en uiteindelijk bleek het ook helemaal niet lekker. Ja die Teranyaki in Chinatown LA 2 dagen terug was lekkerder. Afijn. De tijd in het winkelcentrum ging redelijk snel en rond 3 uur kwam Patricia ons ophalen. Hopikee gelijk naar het hotel gereden en daar heeft Patricia ons afgezet met de medeling dat we vanavond met haar en haar dochter gaan dineren.

Het inchecken ging snel (onze bagage hadden we eerder vandaag achtergelaten) maar de electrische kaart werkte niet dus kregen we de deur niet open van onze kamer. Ik terug naar de receptie (Het is echt zo'n Amerikaans Motel die je altijd in die Amerikaanse films ziet: benedenverdieping kamers en daarvoor gelijk de parkeerplaatsen, aan de andere kant kamers met uitzicht op t zwembad) lopen en de vriendelijke dame bij de balie (zij was ook ooit in Nederland geweest en zij als 1 van de weinige hier gelijk mijn voornaam goed) zei dat ze me een nieuwe kaart zou geven. Ze zegt weet je wat ik doe ik geef je een upgrade. Dus nu hebben we een veel grotere kamer met ligbad en het ziet er verzorgd uit.

(Later (vandaag en donderdag) bleek wel dat er in dit hotel niet veel dingen in orde zijn: 1 lamp in onze kamer doet het niet, het was niet mogelijk om een 2de sleutel te krijgen voor de hotelkamerdeur, de wifi ontvangst in onze kamer, (aan het einde van het complex) is zeer slecht, de airco geeft zwarte stofdeeltjes af en die liggen dan op het sprei van het bed, op vrijdagavond was de receptie om 22:00 uur al gesloten dus konden we geen water meer tappen, de koffie in de thermoskan in de receptie (als de recepteie open is) is koud, het kleine zwembadwater is niet blauw maar groen (gewoon smerig dus) en het handvat van het grote zwembad (heerlijk helder water, deze wel) is defect en last but not least op vrijdagmiddag stond er in de hal waar de kamers zijn en onze kamer dus ook een groene grote moter. Die had iemand daar even neergezet en even later zag ik de eigenaar er ook mee lopen door die hal. Nou ja zeg. ! Kan toch niet waar zijn? )

Afijn dat bleek later allemaal maar we hebben het overleefd, zo erg was het allemaal nou ook weer niet. Nadat we hadden ingecheckt ben ik gelijk het zwembad (de grote, die is schoon) ingesprongen, nadat het speciaal voor mij van slot was gehaald. (het zwembad is op slot omdat soms mensen proberen te zwemmen die helemaal geen gast van het hotel zijn). Ik had het zwembad voor mijzelf dus was het een privezwembad. Heerlijk. Later op de avond zijn we gaan eten met Patricia en Alejandra bij een echt Amerikaans Grillhouse hier in Artesia. Defny en ik hebben heerlijk spareribs gegeten en bestelde allebei IceTea maar deze keer was dat geen IceTea zoals we gewend zijn. Nee het was, trouwens echt een MEGAglas, koude thee. Het was een hele gezellige avond met Patricia en Alejandra.

Rond een uur of 22:00 zijn we gaan slapen. Morgen weer een nieuwe dag. Morgenochtend gaan we in de velddienst.

Charley

Wat een belevenissen, jongens, daar heb je genoeg aan om een heel boek over te schrijven. Gelukkig worden alle negatieve ervaringen goedgemaakt door de goede ervaringen met de broeders en zusters. Je ziet, er is altijd eer te behalen aan de juiste omgang.

Kaz&Susan

Heel veel plezier met elkaar!!