Emile-en-Defny-reizen-naar-NewYork-en-SanFransisco.reismee.nl

Woensdag 7 september 2016

Vandaag, in vergelijk met de 2 dagen hiervoor, iets langer geslapen en ook wat relaxter ontbeten (we worden niet opgehaald vandaar). Na het ontbijt zijn we de stad (het centrum) hier in LA gaan verkennen. Al snel zag ik een museum waar de historie van de chinezen in de VS werd tentoongesteld. Wanneer de eerste chinees naar de VS kwam, waarom ze kwamen, hoe ze hun geld verdiende, enz enz. Het was erg interessant allemaal. Daarna hebben we wat gewandeld in Chinatown en wat winkeltjes daar bezocht. Ze verkopen hele kleine schildpadjes hier. Die zitten in een klein bakkie met water. 1 chinese verkoper wat een beetje geirriteerd toen ik zei dat ik moest nadenken nadat ik de prijs gevraagd had van een koffer. Ik bezocht een toilet in een mini chineeswinkelcentrum en dat zag er NIET uit! 1 Urinoir was gewoon van de muur gehaald en later zag ik m liggen onder de gootsteen. Defny en ik hebben nog een paar leuke tshirts gekocht en op een leuk Chinees pleintje (vlak bij een beeld van Bruce Lee) een hamburgermenu gegeten. 1 man zat vlak bij ons ook te eten en die zag er redelijk vies uit zeg maar en af en toe ging hij gewoon effe hardop lachen. Naast het terras waar wij zaten te eten zaten een paar chinese mannen die aan het wachten waren als mensen hun vuil van hun gegeten menu, in de prullenbak deponeerde. De chinse man haalde dan het flesje of blikje eruit en nam die mee. Maar ik nam mijn Coca Cola flesje mee (als souvenir) dus hij keek raar op toen hij het flesje niet kon vinden. Hij keek ons nog na. Later hebben we aan een voorbijganger gevraagd waarom ze dat hier doen en het komt er gewoon op neer dat ze er geld voor krijgen. (de overheid hier haalt ook alles gescheiden op, maar laat het verwerken door privebedrijven dus mensen halen het uit de prullenbakken of verzamelen het en leveren het ook weer in bij de privepartijen).

Toen we terug bij ons hotel waren zei een vreemde man tegen mij ineens dat wij aan de overkant moesten gaan lopen. Ik zei gewoon dat hij ze mond moest houden en we zijn lekker doorgelopen aan zijn kant van de stoep. Wat is dit nu weer zeg. Later op de avond bleek dat hij er ook sliep. Op mijn hotelkamer heb ik een film gekeken op Netflix (je kan hier ook Amerikaanse films kijken die op de Nederlandse Netflix nog niet zijn ) en daarna zijn we op pad gegaan voor ons avondeten. We kwamen uit bij de Burgerking en wat daar allemaal gebeurde was, in mijn ogen dan, echt een film. 1 man was zijn telefoon aan het opladen via een oplaadkabel die uit het plafond hing, een andere man lang te slapen op een tafel en tussen zijn armen een grote PepsiColafles, een andere man (met een loopstok) vulde zijn termoskan met ijsblokjes uit de ijsblokjes machine en een andere mevrouw zat er te puzzelen met haar hele hebben en houwe omhaar heen. Ik vond het echt schitterend allemaal!

Morgen gaan we van hotel verhuizen!

Reacties

Reacties

Charley

En dan denken wij dat het er hier vreemd aan toegaat....

Hanna

je maakt wat mee met al die vreemdgangers, wel leuk om te lezen!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!