Emile-en-Defny-reizen-naar-NewYork-en-SanFransisco.reismee.nl

Dinsdag 06 september 2016 *** disneyland***

Zoals gisteren al geschreven gaan we vandaag naar Disneyland. (Even voor jullie maar ook voor mijn informatie gisteren waren er !maar! 50000 bezoekers in het park! (dit omdat het gisteren een vrije dag in de VS was).

Bij t ontbijt in ons hotel was t zo druk dat we moesten aanschuiven bij een mevrouw uit Ecaquador. Ze was heel aardig en vroeg hoe lang we in de VS bleven en wat we allemaal gingen doen. Om 9 uur werden we opgehaald door Patricia en Guillermo en begonnen we aan onze reis naar Disneyland. Het verkeer was dus megadrukker als gisteren (feestdag) want iedereen gaat en komt naar zijn werk. Echt niet normaal zo veel auto's, files en noem maar op op de snelweg hier. Indicatie: gisteren deden ze er 70 minuten om thuis te komen nadat ze ons hadden afgezet bij t hotel terwijl het normaal maar 25 minuten is!. Wat lief he? dat ze ons dan steeds komen ophalen en terugbrengen.

Na 3 kwartier rijden zijn we even gestopt in een hotel in Artesia (in dit stadje wonen zij met hun dochter) om te kijken voor 2 nachten voor mij en Defny vanaf as donderdag maar het bleek volgeboekt te zijn. Rond kwart over 10 waren we bij de parkeerplaats van Disneyland en de parkeergarage is echt MEGA maar dan bedoel ik ook MEGA. Nee dat heb ik nog nooit eerder gezien. We moesten even wachten op de dochter omdat zij ons (Defny en ik) moet binnenlaten in t park dus zijn we in het voorpark van Disney koffie gaan drinken bij de Starbucks. Defny zag een man en een vrouw heel netjes aangekleed en zei tegen mij dat zullen ook wel br en zr zijn . Wat bleek een paar minuten later? Het waren inderdaad broeder en zuster en nu, ja nu komt het dan he?: Ze doen samen met 6 andere broeders en zusters informeel getuigenis IN HET DISNEYLANDpark. ! niet te geloven. Ze hebben daar speciaal, als enige religie in de VS, toestemming voor. Ze verspreiden geen papieren lectuur, gebruiken alleen maar tablet met filmpjes of sturen lectuur digitaal via de link op de website: JW.org. Ik wist echt niet wat ik hoorde toen ik het hoorde! haha. Bij de ingang, voor het park, staan/zitten ook broeders en zusters met onze lectuur. Schitterend dat hier ook al die mensen, toeristen uit de hele wereld, maar ook veel Amerikanen, bereikt worden met het goede nieuws.

Toen we het park binnen waren zijn we gelijk met Pluto op de foto gegaan. Normaliter vind ik dat allemaal een beetje voor kinderen (is t ook!) maar vandaag is een uitzondering. Daarna naar de eerst attractie van dit megagrote park: Inidana Jones adventure: temple of the forbidden Eye. t was maar 35 minuten wachten dus dat viel wel mee, de wachtrij was echt net als in de films van Inidana Jones, allemaal van die tunnels en op een gegeven moment was de attractie tijdelijk dicht, hij was effe defect! maar t was t wachten wel waard.

Je zit in een jeep met ze 6sen of 8ten en rijdt door de tunnels. Een safari zeg maar en onderweg zie je allemaal beesten en gekke dingen net zoals in de films.

Daarna zijn we naar Splash Mountain gelopen. Een wildwaterbaan. In de wachtrij heb ik een leuk gesprek (over de waarheid) gehad met Barbera. Een Amerikaanse vrouw die op bezoek in t park was met haar 2 kleinkinderen: 2 kleine jongens. Ze maakt zich echt zorgen over alles wat in de wereld gebeurt. Dat was natuurlijk DE ingang voor mijn om over de waarheid te beginnen en ik heb haar wat dingen verteld (aangemoedigd te onderzoeken wat de naam van Jehovah betekent , dat hij zijn voornemen altijd laat uitkomen en dat we daarom vertrouwen in hem kunnen hem kunnen hebben dat hij alles gaat oplossen omdat mensen t niet meer kunnen) en ons JW visitekaartje gegeven en mijn emailadres. We hebben haar ook verteld hoe en waar wij onze broeder en zuster in LA ontmoeten hebben (voor t congres in Utrecht) en hebben we verteld dat wij vrienden, ja familie over de gehele wereld hebben en dat vond ze erg bijzonden. !T wachten op de atrractie ging heel snel door dit leuke gesprek en de rit in de achtbaan wat echt gaaf maar na een vrije val van een paar meter wat ik natuurlijk wel weer kletsnat, dat begrijp je wel.

Volgende atractie: Pirates of the caribean. Je zit dan in een boot en gaat via tunnels en water langs allemaal mooie poppen van de beroemde film en natuurlijk zie je Johhny Depp op t eind ook. Is wel mooi want je vaart gewoon langs mensen die zitten te eten in een restaurant. Je bent binnen maar t is net alsof je buiten vaart. Echt mooi hoor.

Na de lunch (t eten hier in Disneyland is echt allemaal top!, en nergens ligt er afval op de grond. Overal zijn er prullenbakken en personeel van t park ruimt direct de rommel op als er wat op de grond ligt) hebben Defny en ik de Tarzantree bezocht. Is wel leuk. Een soort boomhut met allemaal touwen en dingen omtrent Tarzan en zo.

Next: Finding Nemo Submarine. Na een half uurtje wachten in de zon waren we al aan de beurt. Je zit dan(met 20 andere personen) in een echte grote gele onderzeeer en hebt allemaal een klein raampje voor je en je gaat dan onderwater met de onderzeeer en je ziet van alles onderwater (is net echt hetzelfde als je wel eens gesnorkeld hebt in Egypte of Turkije of zo, en natuurlijk ben je op zoek naar Nemo. Zie hier het filmpje wat ik heb opgenomen met mijn actioncam: .

Daarna begon in de hoofdstraat van t park de parade. Die is 1 keer of soms 2x per dag en dat ziet er echt heel gaaf uit. (mijn opname zal ik later uploaden:)

Na de parade wist onze tourguide (de zuster) een shortcut door allerlei winkels naar het andere park: California park. Das t zelfde principe als Disneyland (hoort er ook bij) maar dan alleen attracties die betrekking hebben op de staat California. De eerste attractie die we daar gedaan hebben was echt kicke. Ja echt. Je gaat in een stoel zitten, doet je seatbelt aan en je gaat omhoog (best wel een stuk) en je vliegt dan, net als een paraglider (je ziet t op een megagroot scherm) over alle werelddelen van de aarde. Je ziet de chinese muur, antartica, parijs en diren zoals olifanten (in Afrika) en ijsberen (noordpool/zuidpool) noem maar op. Je ziet dieren van dichtbij of ineens een botsing met een vliegtuig of een drone. Deze is echt gaat en t beeld is echt superscherp. Ja t is echt alsof je vliegt over de aarde. De atrractie heet Soarin around the world. ">zie t filmpje van iemand anders op youtube.

Na een drankje en een hapje bij een leuk restaurant hebben we de laaste attrractie van vandaag gedaan: cars racing. En die was t wachten, slechts 45 minuten maar, echt waard. ">zie t filmpje van iemand anders op youtube.

Je zit dan in een auto van de animatieserie cars en je racet tegen een andere auto met inzittenden natuurlijk. Die staat en rijdt naast je op t track. Net als de minicars die je overa kan kopen. Wij wonnen de race en je gaat echt hard misschien wel 80 kilometer of harder misschien. Echt gaaf want je rijdt in een baan die is aangelegd in een nagemaakte Arizona omgevind. Grote rotsen en planten zoals grote (echte) cactussen. ">Zie t filmpje van iemand anders op youtube. Vanaf 4.55 minuten zie je de race, daarvoor is minder interessant.

Rond 21:00 uur werd de medeling gedaan dat t park ging sluiten en wij en de vele andere duizenden bezoekers verlieten het park. Rond 22:00 uur werden Defny en ik afgezet bij ons hotel nadat we onze delegates onwijs bedankt hadden voor de geweldige, enerverende, spannende dag.

ps de fotos van vandaag komen er zsm aan.!

Charley

Begrijpelijk dat je overal een keer aan mee wil doen, want zo’n kans krijg je niet gauw weer. Leuk en spannend.
En dan die speciale zorg van je medebroeders en zusters. Daverend!

Hanna

was weer enerverende dag zo te lezen, en zo leuk met begeleiding v onze zuster ! geweldig hoor!!!!!! dag schatjes!!!! jemoeder.