Emile-en-Defny-reizen-naar-NewYork-en-SanFransisco.reismee.nl

Maandag 05 september 2016 op pad met onze delegates uit LA

Vandaag was misschien wel de mooiste dag van de vakantie tot nu toe. Misschien vraag je je af waarom. Wel we zijn de gehele dag op stap geweest met onze nieuwe familie. Klokslag 8:30 werden we opgehaald door de zuster Ramirez en haar dochter (32 jaar). Defny heeft op de woensdag (3 augustus) voor ons congres met deze zuster in ons gebied in Den Haag gepredikt en ik met de man van deze zuster. Smiddas zijn we met ze naar het Mauritshuis in Den haag geweest. Misschien begrijp je t al! T waren onze dellegates die aan ons toegwezen waren. De broeder was er vandaag niet bij omdat hij moet werken. Hij werkt als horlogemaker voor Catier.

We moesten nog een beetje haasten op t eind en ja hoor om 08:28 werden we opgebeld op de telefoon in onze hotelkamer of we er aan wilde komen. (Defny en ik hadden snel ontbeten beneden, maar waren effe kwijt in welke kamer we ook al weer zaten. Was het 615? Nee wacht t was 603. Uiteindelijk ging 630 gelukkig open.).

Na een innige begroeting met beide zusters zijn we ingestapt en zijn we (na een koffiebreak bij Starbucks) naar de koninkrijkszaal in de wijk Artesia. (ongeveer 20 minuten rijden van centrum Los Angeles waar ons hotel is) gereden (er zijn 2 koninkrijkszalen op het terrein en de kringopziener heeft een priveparkeerplaats) voor de velddienstbijeenkomst. Vandaag is het Labourday in de VS, das een feestdag dus is de actie in de zaal. Er waren ongeveer 21 broeders en zusters op de actie. Feestdag he! Ik zeg t maar effe.

Na de actie (veel nieuwe broeders en zusters ontmoet en ik heb een vd afspraak gemaakt met een oudere broeder voor as vrijdagochtend) zijn we met ze 4en in een gebied gaan werken in Cerritos. Dat ligt naast Artesia. We hebben 1,5 uren gewerkt met de speciale Wachttoren en ik heb er 1 verspreid. Er waren veel personen niet thuis omdat het een feestdag is en dan gaan de Amerikanen er ook op uit. De straten en huizen zijn hier echt heel anders dan bij ons en ook als in New York en als in San Fransisco. De straten zijn heel breed met een breede stoep en de huizen zijn een stuk groter en ruimer en veel is beneden en met ruime tuin en garage en zo en soms 2 of 3 auto's van de bewoner er voor of naast.

De dochter, Alejandra genaamd (de moeder heet Patricia) , is 32 jaar en is net 5 dagen geleden in de gewone pioniersdienst. En schrik niet! maar ze werkt gewoon fulltime. Das dus 40 uren per week he. Als je in de VS 1 dag minder zou werken sterker nog 1 uur minder dan 40 is het parttime en dan heb je geen ziektenkostenverzekering en moet je alles zelf betalen. Ze woont nog bij haar ouders want ze vertelde ons dat de huizen in deze buurt onwijs duur zijn 5 a 6 ton. Hebben 3 slaapkamers, en woonkamer, bijkamer en keuken maar vergeleken bij ons in Nederland is het peperduur. Alleen 2 verdieners kunnen dit in LA betalen.

Ongelofelijk he dat ze kan pionieren?. Haar schema is superstrak. Ze werkt op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag 2 uren na haar werk. (ze werkt in Disneyland van smorgens 6 uur tot 3 uur in de middag) en op zaterdag doet ze 6 uren en op zondag 2. Das in totaal 18 uren per week. Ik kon het niet geloven. Dat mag je best weten. Wat hebben de pioniers in Nederland dan relaxed zeg.!

Na de velddienst zijn we via de freeway 605 naar een stadje gereden waar we bij Panera een heerlijke sandwich met soup gegeten hebben. Daarna weer de weg op want we hebben een druk programma vandaag.

Onze eerste stop was in Griffithpark. Ongeveer 30 minuten rijden van het restaurant waar we de sandwich aten. Griffithpark is een heel groot park. Een stadspark (dus geen national park zoals er veel zijn in de VS) waar je kan wandelen, joggen en veel meer maar er zijn megaveel toeristen omdat je een goed zicht hebt op de beroemde witte HOLLYWOOD letters op de heuvels van LA. Wij hebben er ook naar gekeken en heel wat foto's, video en selfies gemaakt. Ook even rondgelopen bij t bezoekerscentrum en we hebben zelfs 2 x door een tunnel gereden die gebruikt is in mijn ultiemefavoriete film: Back to the future 2.

We hebben dus gewoon 2x door de tunnel gereden die in mijn favoriete films gebruikt is.

(als je op bovenstaande link klikt zie je de originele scene uit de film).

Daarna hebben we even snel gepauzeerd en toiletbezoek bij de Starbucks en toen weer op weg. Deze keer naar de Hollywoodboulevard. Das echt een soort pretpark. Veel winkels en restaurants en op de stoep alle sterren met de namen van bekende acteurs van Hollywood. Ik heb er een paar gefotografeerd. Echt gaaf. Ook was er een soort plek waar heel veel acteurs (onder andere Marlyn Monroe) hun voetstappen in t klei en handtekening hadden gezet voor de filmregisseur Tim Burton. Daar heb ik ook een paar namen gefotografeerd. Op de stoep waar de walk of fame is (die sterren met namen dus) zijn veel mensen die verkleed als Disney of bekende acteurs wat willen bijverdienen door met je op de foto te gaan. Ook zijn er andere straatartiesten en ineens zie je daar onze broeders en zusters staan met de lectuurstand, tussen de honderden, nee misschien wel duizenden mensen. Er naast heb ik voor t eerst in t echt de metropolitanwitnessing gezien. Das hetzelfde als t werken met de stand maar dan met een grote tafel waar de lectuur op ligt. Echt gaaf. We hebben kort met de broeders gesproken want er stond iemand naast muziek te maken. Wel foto's natuurlijk. Zie de foto's.

Na dit avontuur zijn we doorgereden naar Beverly Hills. We hebben vanuit de auto's een paar huizen (zeg maar echte villa's) bekeken en deze kosten miljoenen dollars. Het is dus echt onwijs duur om in LA te wonen en mensen lopen te koop met hun rijkdom door het showen van hun dure auto's en t winkelen in de dure winkels zoals Louis Vutton, Rolex en noem ze maar op. We hebben wat foto's genomen bij de de letters waar heel groot Beverly Hills staat (waren weer niet de enige toeristen hoor) das in Rodeo Park by the way. We hebben ook een Cupcakeatm gezien. Das dus een machine waar je niet geld kan pinnen maar waar je gewoon een cupcake uit de muur kan halen na betalen. We zagen ook dezelfde maar dan met sinasappelsag. Geinag maar niet voor weinag.

We hebben echt een heerlijk ijsje gegeten in Beverly Hills bij een ijszaak genaamd Amorino (ze zitten in Milaan, Parijs, Londen, Madrid, New York en hier in Beverly Hills). Heerlijk.

Na het heerlijke ijsje zijn we naar Santa Monica gereden. Daar hebben we de pier bezocht en nu , na dit bezoek, ben ik tot de conclusie gekomen dat Scheveningen niets maar dan ook echt niets voorsteld. (Sorry Hans!). Er waren wel duizenden, ik denk misschien we 10duizend mensen op de pier. Het was natuurlijk een feestdag dus alle Amerikanen zijn vrij van werk en gaan ook op pad en 1 van die leuke dingen is dus Santa Monica bezoeken. Er is van alles te doen op de pier: botsauto's, achtbaan en nog veel meer. Vanaf de pier heb je een mooi uitzicht op t strand en aan de andere kant van de pier, dus naast t strand van Santa Monica ligt t strand van Malibu en daar is vele jaren geleden de serie Baywatch opgenomen.

De avond hebben we afgesloten met een heerlijke pizza in een mooie, groot, lang restaurant in Santa Monica. Defny en ik hebben allebei een Calzone gekozen en t was heerlijk.

Om half negen werden we afgezet bij ons hotel. En misschien kan je je nog herinneren dat we om half negen vanmorgen werden afgehaald dus er staat weer 12 uren aan avontuur op de teller. We zijn wel wat moe maar voldaan. Vandaag was een hele leuke dag. We zijn de dag heel theocratisch begonnen en daardoor ik loop al voor op mijn pioniersschema van dit nieuwe piojaar want ik had geen velddienstplannen voor de vakantie hier. Mooi he?. De andere dingen die we gedaan zijn waren ook heel leuk maar vooral de omgang met de 2 zusters (de delegates!) was gaaf. We hebben heel wat dingen geleerd over LA en zo en t was echt een aanmoeding voor alle 4.

Oja bijna vergeten te vertellen: Morgen gaan we naar DISNEYLAND!!!!!!

Hoe dat bevalt lees je morgen wel.

Ps ik heb nieuwe foto's op deze site gezet. Die zie je door rechts in de kolom onder de kleine foto die je ziet te klikken op de tekst onder de foto of je klikt gewoon op onderstaande link.

fotos

hanna

heb weer genoten van jullie belevenissen, wat een bof, w b steeds zo dicht bij de metro's tezitten, heerlijk te zien dat er zoveel stands zijn, en wat indrukwekkend die Goldengate brug, die zo lang is..........liefs je moeder

Charley

Ja, nou wordt het allemaal wat duidelijker na dit uitgebreide verhaal. Heel apart dat in jullie omgeving zoveel verkondigers actief zijn. En de broederschap laat zich ook niet beperken door de grote afstanden. We wensen jullie nog heel veel prettige momenten.