Emile-en-Defny-reizen-naar-NewYork-en-SanFransisco.reismee.nl

Zondag 04 september 2016 busreis naar LA

Vandaag rond half zeven opgestaan en bij het ontbijt wat het megadruk. Het is namelijk een superklein kamertje met maar plek voor ongeveer 10 personen die kunnen zitten om te ontbijten. Het voordeel wat Defny en ik hebben is dat de ontbijkamer naast onze hotelkamer zit dus hebben we lekker op onze kamer ontbeten en een paar keer heen en weer gelopen om wat te halen zoals koffie, thee, getoast brood en wafels (warm uit t tostiapparaat). Heerlijk. Een paar koeken extra voor onderweg en natuurlijk 2 bananen.

Rond half negen hebben we het hotel verlaten en liepen we naar de bushalte, om de hoek, om bus 30 of 45 te nemen richting het station, een paar haltes verderop. Defny werd op straat aangesproken (ik dacht weer een zwerver?) door een toerist die nog 1 dagpas had die we konden gebruiken. Hopikee. Die kunnen we in de bus gebruiken en dan op het station weer aan een andere toerist geven.

De dagticket is voor 1 persoon maar (de bus kwam er direct aan) de buschauffeur liet ons, een beetje nors, allebei doorlopen. Later aan het eind van de rit werd hij wat losser want hij vroeg welke taal we spraken en waar we vandaan kwamen. Hij was 4 in Nederland geweest en begon natuurlijk over Amsterdam. Hij kwam oorspronkelijk uit Argentinie. Defny zei hem dat onze koningin daar van is.

Afijn, we waren megaoptijd bij de halte (Caltrain station) voor de megabus die ons naar Los Angeles brengt dus hebben we een uurtje gewacht op het station hier. De dagticket heb ik aan een chinees echtpaar gegeven en ze waren er heel blij mee, ze bleven maar knikken naar me. De meneer van het ovvervoer hier, die hun hielp, vond het ook megaaardig.

Precis om half elf vertrok de blauwe dubbeldekker aan de 7 uur durende busreis naar San Fransisco. Defny en ik waren natuurlijk niet de enige passagiers. Ik denk dat er een man 30 of 35 meereden. De mevrouw van de bus zei mij dat hij half vol was.

Na 3 uur rijden moesten we nog maar 224 miles afleggen met de bus. 1 mile is 1,6 kilometer. In de bus was WiFi beschikbaar dus konden we internetten, appen en googlen. Ook was er entertainment en kan je gewoon met je telefoon of tablet films en series kijken. Echt handig en zo gaat de reis best wel snel.

Op de helft van de rit, ongeveer na 3,5 uren hebben we 20 minuten gestopt naast en McDonald (er waren nog veel meer zaken en winkels daar hoor) en heb ik 4 cheeseburgers gehaald en die hebben we toen we weer vertrokken opgegeten. We hadden gisterenavond trouwens ook wat dingen voor onderweg gekocht zoals water en muffins.

Om 16:00 uur (vs tijd) stonden we in een kleine file, toen moesten we nog maar 75 miles afleggen. Dit kwam omdat er langs de snelweg (de Calafornia Innerstate 5) een bosbrand was. Er was al een flink gedeelte van het gras en ook wat bomen afgebrand en er waren wel 100 man bezig met blussen en heen en weer lopen. Politie en brandweer waren echt druk bezig daar vlak bij t stadje Lebec.

Om 17:08 was de eerste stop in Los Angeles bij Burbank. Daarvoor ziet je al het landschap om je heen steeds meer verdwijnen en komen er steeds meer gebouwen en is het verkeer steeds drukker: we rijden langzaam aan de grote stad LA binnen. Wij gingen om precies 17:30 de bus uit en binnen 1 minuut hadden we onze bagage en je raad het nooit maar ons hotel hier (waar we 4 nachten blijven) is om de hoek bij de uitstaphalte van de megabus. Niet te geloven he?

Het was 1 minuut lopen en t inchecken wat ook binnen 1 minuut gebeurt en de hotelkamer hier is lekker groot. Een bureautje, een bed en zelfs een zithoekje met tafels en stoelen en televisie natuurlijk.

Savonds hebben we lekker gegeten in Chinatown want das hier om de hoek.

Morgen vroeg op want we hebben contact opgenomen met de broeder en zuster uit LA (onze delegates) waar we in Den Haag in de velddienst zijn geweest en naar het Mauritshuis zijn geweest en nu gaan we morgen met hun op pad.

Om 8:30 komen ze ons ophalen voor de velddienst hier in LA.

Maar dat lees je morgen wel (ps nu ik t schrijf is t al die morgen om 7:55 in de ochtend).

Karel de grote

Super gaaf weer!! Ben benieuwd naar morgen!

Charley

Hectisch, hectisch en nog eens hectisch. Hoe houden jullie dat vol. Leuk dat jullie de delegates hebben opgezocht die bij ons in de zaal waren. Wij hebben ze wellicht ook gezien. Doe ze vooral de groeten van ons allemaal.
Veel plezier in LA!