Emile-en-Defny-reizen-naar-NewYork-en-SanFransisco.reismee.nl

Zaterdag 03 september 2016 **** 2x over de Golden Gate Bridge gelopen **** das maar 2700 meter lang hoor!

Na het ontbijt heb ik even als helpdesk gespeeld voor de Kzweb in onze koninkrijkszaal. De meeluisteraars van de vergadering weer blij. Wij konden ook meeluisteren.

Rond half 10 zijn we uit ons hotel vertrokken (doel vandaag is de GG: de Golden Gate Bridge) richting de halte van bus 74. (das een expressbus die direct naar de brug rijdt).

De halte die we hadden gevonden was niet de goede maar een andere buschauffeur zei dat we eerst 3 haltes met hem meekonden en dan konden overstappen op bus 74. Zo gezegd en gedaan maar aangekomen bij de halte bleek dat het nog maar 88 minuten zou duren voordat bus 74 aan zou komen.! nou ja zeg wat is dat nu weer?

Maar, plotseling uit het niets waren ze daar. 2 zusters van ons die straatwerk aan het doen waren en 1 zuster sprak Defny aan en voordat de zuster Defny iets te lezen aan kon bieden zei Defny al dag zuster. Schitterend! omhelzen, praten, schitterend. Zij hebben ons geholpen (samen met een chinese mevrouw) om een andere busroute te nemen naar de Golden Gate Bridge. Toen we in de bus zaten riep 1 van de zusters: "We see you in paradise".

Om een hele lange busroute kort te maken: Na ongeveer 2 uurtjes waren we bij het beginpunt van de Golden Gate Bridge. (we reden in het begin van de route wel langs Japantown, het broertje van Chinatown). De bus stopte bij het bezoekers/informatiepunt van de beroemde rode brug en daar begon ons avontuur. Eerst wat foto's gemaakt van de brug en een paar selfie's van Defny en ik samen. Een stukje verder stonden onze broeders en zusters met de lectuurstands. Ze staan hier op 2 plekken bij de brug. Op de plek waar je daarna direct de brug op gaat (voor voetgangers) staan ze met de Ontwaakt die de regering hier speciaal heeft gevraagd om nooit mee te stoppen om te verspreiden omdat veel mensen geen uitweg in het leven meer zien en van de brug willen springen. (zie verhaal gisteren). We hebben ze niet aangesproken, deze x, omdat er al veel andere mensen stonden (ik denk dat t ook broeders en zusters waren).

Defny en ik begonnen om omstreeks kwart voor 12 onze voetreis over de brug. De brug is 2700 meter lang er er is gekozen voor de kleur rood/oranje omdat deze zo goed te zien is in de mist. Er is een vast team van 30 schilders voor de brug. (bron: wikipedia). Onderweg heb ik natuurlijk heel veel foto- en filmopname gemaakt en op het midden van de brug hebben Defny en ik een videoboodschap opgenomen voor Joel en Joy Wijbrans omdat ze vandaag (als jullie dit lezen is het gisteren) een dochter hebben gekregen: Lynn. Via het opgenomen filmpje (later na het bezoek aan de brug op Facebook geplaatst) hebben we ze gefeliciteerd met hun dochter.

Op het midden van de brug waait het echt behoorlijk. Er zijn regelmatig bordjes waar mensen die het niet meer zien zitten op gewaarschuwd worden om te bellen en waar op staat dat er altijd een oplossing is. Links van het voetpad zijn 2 rijstroken voor auto's. Beide kanten op zijn er 3 rijstroken. Het verkeer scheert voorbij. Aan de andere kant van die rijbanen is een fietspad over de brug. De kabel en bouten en moeren zijn echt superdik en stevig van de brug en het is een schitterend gezicht dat je de grote ophanghouders (heet het zo?) in de mist ziet verdwijnen. Een uurtje later waren we aan het eind van de brug.

Na toiletbezoek en via een tunneltje even onder de brug gekeken te hebben (is ook echt gaaf zie je daaronder alle kabels en toestanden nog eens) zijn we dezelfde route teruggelopen. Ook op de terugroute heb je een goed uitzicht op het eiland Alcatraz (van de gevangenis) en zie je San Fransisco in de verte liggen. Af en toe komt er een helikopter of zweefvliegtuig voorbij en in t water barst t van de boten: zeilboten, grote vrachtschepen,cruises maar we hebben ook kajakken gezien.

De terugvoetreis hebben we wat sneller gedaan (zal wel komen omdat ik een stuk minden foto's en video's nam) wat na ongeveer 40 minuten waren we weer terug bij het bezoekerscentrum. ps de brug is bijna 2700 meter lang! Onze bus (nummer 28 kwan er direct aan en om ongeveer half 3 waren we vlakbij ons hotel. We stapten uit bij een pleintje waar het echt krioelde van de mensen. En het wat echt niet te geloven maar onze broeders en zusters staan daar met de stand terwijl er naast hen een gosar zit te drummen/muziekspelen en achter hun een man op een houten krukje een verhaal staat te vertellen dat de evolutietheorie NIET waar is en er staan er naast nog wat kraampjes en daar staan onze broeders en zusters gewoon relaxed tussen.

Daarna hebben we effe een snelle hap gegeten bij de BurgerKing (ja alweer hamburger dus) en veel later op de avond hebben we echt heerlijk gegeten in een thais restaurant, want werkelijk om de hoek bij ons hotel is. Het eten was echt heerlijk. Defny had een heerlijke fried chicken met heerlijke rijst en ik een heerlijke noodle soup met kip en beef. Het was echt heerlijk. We hebben nog trouwens een paar minuten in een buurt om de hoek bij ons hotel gelopen waar veel zwervers en vage gasten lopen en ineens ging er vlak voor ons een vrouw op de stoep staan/zitten plassen. Echt vies! Ze zij wel netjes sorry tegen ons omdat ze had gevraagd om in een restaurant te plassen maar dat mocht niet. Echt bizar zeg maar! Wegwezen daar dus uit die buurt. haha.

Na het heerlijke eten bij de thai hebben we wat water en kaakjes en wat muffins gekocht voor de busreis voor morgen die maar 7 uren duurt van San Fransisco naar Los Angeles. We hebben er echt weer zin in. Zojuist (vergeet niet dat het hier dus 9 uren later is dan bij jullie in Nederland) hebben we alles wat we meehebben weer ingepakt en morgen om half elf (in de morgen) begint de busreis naar LA.

Maar dat lezen jullie morgen wel. Ik heb vandaag een heleboel fotos op deze site gezet. Kijken jullie die ook?

Tot morgen.

Charley

Van dat technische gebrabbel in je eerste zin snap ik geen jota. Bedoel je dat je onze vergadering daar hebt kunnen volgen?

De rest kwam wat duidelijker over. Jullie hebben met recht het vuur uit je sloffen gelopen: heen en weer over de Golden Gate. Ik doe het je niet na, vooral niet omdat wij zo’n eind weg zitten.