Emile-en-Defny-reizen-naar-NewYork-en-SanFransisco.reismee.nl

Donderdag 01 september 2016

Zoals gisteren al geschreven vandaag om half 5 opgestaan. Na douchen (geen ontbijt deze keer) om half zes de shuttle (een busje, wij waren de enige 2, ja samen met de chauffeur natuurlijk) naar het vliegveld genomen. Die reis duurde slechts 10 minuten.

Aangekomen bij het vliegveld zag ik op de United-app dat ons vliegtuig vertraging had (omdat het vliegtuig later aankwam) en dat we pas om 09:00 zouden vertrekken in plaats van 7:45 uur dus we waren heeeeeeeeel ruim op tijd zeg maar. Een soort ministarwarstreinterminal bracht ons naar de juiste terminal (C in dit geval).

We hadden al online ingecheckt dus hoefden we alleen nog onze bagage te droppen bij deze terminal waar het al behoorlijk druk was zo vroeg. Een mevrouw van de luchthaven hielp ons bij de computer hiermee en daarna zei ze tegen mij dat ik de koffers kon droppen. Dus ik loop met de koffers naar de lopende band en wil de koffers droppen komt ze naar me toe (en een andere mevrouw roept ook wat naar me) wat ik aan het doen ben. Ik zeg tegen haar u zegt dat ik de bagage moet droppen dus doe ik dat. Wat bleek?. Ik moest nog netjes in de rij staan en bij een andere (mini) balie de bagage door een andere mevrouw op de band laten plaatsen. Lachen hoor. Maar ja geef het dan ook goed aan he?

We kwamen vervolgens redelijk snel door de handbagagecontrole (deze keer mocht alles in de tas blijven, zelfs de laptop, schoenen mochten we aanhouden en zelfs mijn broekriem mocht blijven zitten). Waarschijnlijk omdat we een binnenlandse vlucht hebben.

Wij hebben de w8tijd opgevuld met een ontbijtje op de luchthaven en een beetje rondkijken op de luchthaven. (de rij bij de Starbucks was echt onwijs lang.).

Tijdens het rondlopen kregen we ineens bericht dat de vlucht weer een kwartiertje eerder weg ging dus moesten we nog effe doorlopen.

Rond 9 uur begon het vliegtuig zijn vlucht van Newark naar San Fransisco. Defny en ik zaten lekker achterin dus af en toe kon ik effe achter mijn stoel staan. Achterin is wel het toilet dus af en toe ik er een wachtrij maar we hebben daar geen last van gehad. TIjdens de vlucht hebben we koffie,thee en water gekregen en 1 stroopwafel. haha. Zit je in de VS en krijg je een Nederlanse stroopwafel. Er was hele goede entertainment voor onderweg. In de stoel van de persoon die voor je zit zit je scherm en met touchscreenbediening kan je kiezen wat je wilt zien of horen: film/muziek, noem maar op.

Na 5 uren vliegen kwamen we rond 12:00 lokale tijd aan in San Fransisco. Het is in Sanfransisco 3 uren vroeger als in New York dus hebben we 3 uren aan tijd verdiend zeg maar. Dit betekent wel dat er meer tijdverschil is tussen Nederland en San Fransisco dan het tijdverschil tussen Nederland en San Fransisco. Het is Nederland zeg maar 9 uren later.

Na aankomst op de luchthaven en het terugvinden van onze bagage (dat ging redelijk snel) was het effe uitzoeken hoe we in het centrum (waar we een hotel voor 3 nachten geboekt hebben) van San Fransisco komen. Na wat zoeken en hulp van een treinmedewerkers hebben we de trein genomen en na ongeveer een half uurtje en 9 halten later waren we op het Siviccenter. Daar hebben we de weg gevraagd hoe we moesten lopen naar het hotel (er bleek geen bus te zijn naar het hotel).

Om de hoek van het station op Siviccenter zagen we ze al. Een broeder en een zuster van ons met de stand (zie foto). Na een hartelijke begroeting en dus kennismaking hebben we ook aan de broeder de weg gevraagd naar ons hotel aan de o Farrelstreet, en aan de hand van zijn telefoon en google maps hielp hij ons op weg. Even later, toen we op weg waren naar het hotel, kwam hij aanhollen en zei dat hij ons de verkeerde kant op had gestuurd. Het was precies de andere kant op zeg maar. De buurt is hier trouwens niet zo super. Er zijn heel veel zwervers op straat en andere vage gasten. Snel doorlopen zeg maar. haha. Na nog 2 keer vragen (1x aan een toerismegast) kwamen we om precies half 3 (middag) aan in ons hotel. Na supersnel inchecken (uitleg van de receptionist over de buurt, centrum is om de hoek zeg maar (de goede kant van het centrum!) waren we in onze kleine gezellige hotelkamer (zie foto).

Zo zeg deze reis hebben we ook weer overleeft. Poeh hee. En dan te bedenken dat we as zondag al weer vertrekken van hier en naar Los Angeles gaan met de bus of trein en das ook maar 8 uren reizen. Poeh hee! Waar zijn we mee bezig?

Na effe bijkomen op de hotelkamer hebben we wat gegeten in het centrum (ik zeg deze keer niet wat we gegeten hebben want mijn schoonmoeder lees ook mee en die denkt dat we alleen maar hamburgers eten) en daarna effe rusten hoor. Effe bijkomen van de reis zeg maar.

Morgen weer een nieuwe dag.

Reacties

Reacties

Karel de Grote

Kareltje!! Super leuk weer... maar 9 uur met NL? Dat is gewoon 10 uur met ons..... Jij gaat lekker aan de hamburger en duik zo m'n bedje in ;-)
Geniet er nog van!!

Charley

Jongens, jongens, wat een tempo. Is dat nog wel vakantie? Maar ja, jullie genieten ervan en wij dus ook.
Je komt eerdaags in Los Angeles, waar vroeger mijn oudste zus woonde (in Anaheim). Maar tegenwoordig woont ze een stuk dichter bij de oostkust in Georgia. Ik skype nog elke week met haar over de Bijbel.
Gaan jullie vooral door met je haast- en vliegwerk. Wij kijken er met belangstelling naar.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!