Emile-en-Defny-reizen-naar-NewYork-en-SanFransisco.reismee.nl

Woensdag 31 augustus 2016

De laatste dag New York City is dan echt aangebroken. Eigenlijk geen enkel probleem voor ons want aangezien we vorig jaar 2 weken in New York waren en nu dus bijna 1 week hebben we het idee dat we toch echt alles wel gezien en gedaan hebben. De helicoptervlucht die ik misschien wou doen heb ik uiteindelijk niet gedaan. Het is echt heel veel geld (en dan heb ik het echt over veel geld) voor maar 15 minuten. Zal best wel een belevenis zijn maar misschien een andere x. Afijn over vandaag kunnen we heel kort zijn. Na het onbijt hebben we onze tas ingepakt en zijn we precies om 11 uur uitgecheckt bij het hotel. De mevrouw die ons hielp heb ik nog wat getuigenis kunnen geven door het het overhandigen van de websitetraktaat (gisterenavond een hele stapel engelse meegenomen vanuit de koninkrijkzaal in Queens) en ze kende de Wachttoren. Ze zei dat ze opgegroeid is met het Wachttorenletters op het gebouw van het genootschap in Brooklyn. Ik heb haar vertel dat die gebouwen verkocht zijn en dat het genootschap verhuisd is naar een nieuw gebouwd gebouw in Warwick. Op de website kan ze het hele verslag zien van het bouwproject in Warwick. Ze zou zeker gaan kijken zij ze.

Bij de metro stond de oude broeder met de tijdschriften weer en hebben we een foto met hem gemaakt. (met ze 3en, een waterflesjesverkoper nam de foto). De boekenverkoper bij de metro heb ik nogmaals bedankt voor de boeken en het ik ook een traktaat gegeven. (ik had er ook 2 op het bed gelegd vandaag samen met een fooi voor de kamermeisjes dus dat zijn er al 4 vandaag).

Na de metro (klein stukje lopen van het metrostation na Bryantpark) kwamen we aan op Penn Station New York en hebben we daar 2 treinkaartjes gekocht naar Pen Station NewArk. Na een kwartierje wachten ging de trein weg en waren we in ongeveer 20 minuten op Pen Station Newark. Tijdens de treinrit zie je in de verte de mooie, hoge, gebouwen van New York. De (nieuwe) Freedomtower schiet er echt uit als de hoogste van New York.

Op Penn Station Newark moesten we 50 minuten wachten op de bus die ons naar ons hotel zou brengen. Kwam goed uit want er wat een Dunken Donut op dit mooie treinstation (echt zoals in de Amerikaanse films) en hebben we een lekkere met jam gevulde donut gegeten en ik een echte goede cappucino dit keer. Onze 2 metrokaartjes voor New York die nog 2 dagen geldig zijn heb ik aan iemand op Newark gegeven die richting New York ging.

Na 50 minuten wachten, het eten van donuts en cappucino en 10 haltes met de bus was de halte bij het hotel bijna op het midden van de snelweg. Echt apart dit. We moesten nog een stukje lopen naar het hotel. 5 minuten denk ik en er was gewoon geen stoep. Echt vreemd hoor. Af en toe kwam er een auto onze kant aanscheuren en gingen we maar even aan de kant met de koffers en al natuurlijk. De portier van het hotel zei dat het heel normaal was New Jersey.

Maar het hotel is echt top. Het is een Ramadahotel en die zijn in de USA echt mijn favoriet. Vorig jaar waren we een paar nachten in een Ramadahotel in New York en toen ik in 1999 voor het eerst in New York was hebben we daar ook gelogeerd. Dit Ramadahotel is ook top. We hebben een hele grote kamer met groot bed, airco, bureau en televisie. Savonds hebben we lekker gegeten in het restaurant van het hotel. Defny had een hele lekkere kipsandwich en ik een soort grilburger maar ook weer sandwich. Heerlijk.

Morgenochten vroeg op, rond half 5 denk ik want om 7 uur gaan we boarden voor de vlucht naar San Fransisco. De shuttlebus van het hotel brengt ons naar het vliegveld maar het zal niet ver zijn want we zien de vliegtuigen rond het hotel opstijgen en aankomen. Mooi gezicht hoor.

Tot morgen.

Reacties

Reacties

Charley

Spannend, hè? Nog even en jullie zitten aan de andere kant van de V.S. Daar is het trouwens ook mooi en misschien zelfs wat warmer.
Veel plezier en maak er weer wat moois van!

Mama Hermien & Marv

Leuk verslag ik lees het dagelijks maar elke dag junkfood is heel erg ongezond:p. Zodra jullie terug zijn kook ik een gezonde maaltijd voor jullie.

Heel veel plezier nog en een veilige reis terug!

Gr.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!