Emile-en-Defny-reizen-naar-NewYork-en-SanFransisco.reismee.nl

Zondag 28 Augustus 2016 (congres)

Zoals gisteren geschreven aan jullie gaan we vandaag een dagje naar het congres.

Na het ontbijt zijn we in onze nette gestreken kleren (mijn 1weekvakantiebaard netjes afgeschoren natuurlijk) naar de Metro gelopen. Na 3 haltes waren we al bij de goede metro waar we de kringhal moesten vinden. Defny zag het JW.org logo (op de zijkant van het gebouw) als eerste. Het is dus ook in Queens aan de Greenpoint Avenue. Het was echt een schitterend mooi gebouw. Van buiten maar zeker ook van binnen. De fotos komen eraan hoor!

In totaal waren er vandaag 1832 aanwezigen en gisteren waren er 16 personen gedoopt. Defny en ik hebben weer genoten van het symposium op zondag waarin al die videos werden getoont , het drama (van Hizkia) en natuurlijk ook van de slotlezing met dan ene superslotfilmpje. Ik heb wel gemerkt dat onze broeders en zusters in de VS hun emotie tonen tijdens het drama. Wij Nederlanders klappen altijd na de schitterende filmpjes maar onze Amerikaanse broeders en zusters klappen ook tijdens de filmpjes als er iets heel spannends of belangrijks gebeurt. Das echt heel gaaf.

In de pauze van het congres gaan bijna alle aanwezigen in de winkels in de buurt op zoek om wat eten te kopen. Defny en ik wilde in de pauze wat kopen bij Wendy's (een soort mcdonald) maar de rij was met 50 broeders en zusters iets te lang voor mij. We hebben een lekkere sandwich gegeten in een koffietentje die naast de assemblyhal zit. Heerlijk. We kwamen op het congres nog een zuster tegen die we vorig jaar op het congres gesproken hadden. We waren toen met een groepje wat gaan eten bij de MCdonald (ook tijdens de pauze van het congres.). Dat was bij een andere kringhal trouwens. Ze herkenden ons nog en kwam enthouisast op ons af. Was even heel leuk en ze heeft een foto gemaakt voor een andere broeder: John, die we vorig jaar ook gesproken hadden.

Na deze mooiebroederschapervaringcongres zijn we richting het hotel gegaan en hebben we later op de avond chinees gegeten.

Oja bij de Wendy's zag ik de zuster die vorig jaar onze chauffeur was en ons op 1 dag naar Bethel Wallkil en Bethel Patterson heeft gebracht. Ik sprak haar aan maar ze was het niet. Haha. Ze leek er echt op. Dat heb ik haar ook verteld en ze vond het erg grappig.

Karel de Grote

Kareltje, wederom bedankt!! Leuk om te lezen allemaal.

charmybos

Wat jullie allemaal meemaken... leuk om in den vreemde toch weer bekenden te ontmoeten. Bestaat dat woord eigenlijk wle: mooiebroederschapervaringcongres?
Dach-et niet. Maar ga zo vooral door.

Joel Wijbrans

Leuk om te lezen, geniet er van!

Richard Claudia en Robin

He,luitjes, ik zie dat jullie weer een blog bijhouden van al jullie avonturen. Altijd weer super leuk om een beetje mee te mogen reizen met jullie. Geniet van jullie vakantie en doe voorzichtig. Veel plezier! Groetjes!

hannavangeest@gmail.com

lieve schatjes , heerlijk dat jullie zo genieten, en ons laat meeproeven...........nog veel mooie dagen liefs je moeder