Emile-en-Defny-reizen-naar-NewYork-en-SanFransisco.reismee.nl

Woensdag 24 augustus en Donderdag 25 augustus

Woensdag 24 augustus 2016

Vandaag moesten Defny en ik gewoon allebei nog een dag werken. Ikzelf eigenlijk maar een halve dag want ik begon pas rond 11:00 uur en in ben om 16:00 uur vertrokken richting huis. Daar heb ik mijn koffer ingepakt en nog wat andere (on)belangrijke zaken uitgevoerd. Defny had op haar werk een vergadering en was pas rond 18:00 uur thuis. Rond kwart voor 7 was ook Defny klaar met het inpakken van haar koffer en hebben we de tram en daarna de trein genomen richting Amsterdam Schiphol Airport.

Bij onze overstap in Leiden zag ik dat de NSconducteur (die ons net had gecontroleerd) lastig werd gevallen door 2 zwartrijders. Aan het eind van de discussie tussen de 3 heren greep 1 van de zwartrijders naar het borstzakje van de conducteur (waarschijnlijk om zijn portomonee te rollen) maar de conducteur maakte en vuistslagbeweging waar Rocky Balboa (daar kijk ik natuurlijk niet naar maar heb t van horen zeggen) jaloers op zou zijn. Op een haar na werd de zakkenroller geraakt en liepen ze allebei snel weg.

Rond kwart voor negen waren we eindelijk bij ons hotel (Van der Valk, ja met die Toekan erop) omdat we op Schiphol Airport een half uur (in de brandende zon) moesten wachten op de shuttlebus.

We hebben wat gegeten bij de Kentucky Fried Chicken (daar duurde het zo onwijs lang dat je nog meer trek krijgt. Nee echt origineel waar dit heb ik nog nooit gezien zo langzaam. Poeh.).

savond nog was voetbal gezien. 1 of andere club uit Amsterdam werd ingemaakt door een paar russen. Nu geen Champignonsleague voetbal. Jammer voor deze Amsterdamse club en ook voor het Nederlands voetbal.

De wekker gaat morgen om 07:00 uur want om 9:20 uur gaan we met dezelfde shuttlebus naar Schiphol Airport want om 12:00 uur in de middag vertrekken we naar de VS.

Donderdag 25 augustus 2016

Zoals gezegd en geschreven opgestaan om 07:00 uur en na douchen en etc een lekker ontbijt in de onwijsgrote ontbijthal van het hotel. Na het goede ontbijt hebben we op het laast nog even moeten rennen om de shuttlebus op tijd te bereiken. Hup bagage erin, wij erin en om 9:29 vertrok de bus naar Schiphol Airport. De reis is NU (ja nu pas of al?) echt begonnen.

Op Schiphol airport aangekomen gekeken naar welke gate we moesten en daaraangekomen redelijk snel ingecheckt (gisteren lukte het online, niet , ik heb nog geapt met degene waar we ze gekocht hadden maar het is allemaal goed gekomen) en om precies 10.15 waren we door de veiligheidscheck en paspoortcontrole (we hebben de automatische genomen) heen en is het nu wachten want over 1 uur, om 11:15 uur kunnen we ons melden bij de gate.

Charley en Myrna

Daar gaan jullie dan... richting “the Big Apple”! Maar geen hapje ervan nemen, want dat zal je vast niet bevallen, al dat beton en staal.
We wensen jullie een prachtig verblijf en veel fijne ervaringen toe en horen graag meer van jullie reilen en zeilen. Succes en Jehovah’s zegen